W samolocie do Nowego Jorku, unoszącym polskich emigrantów, spotykają się dwie kobiety: nieznana z imienia narratorka i młoda malarka Molly. Ich losy w dziwny sposób splata spirala czasu. Starsza posiada wiedzę o życiu, jakie czeka Molly w wymarzonym Nowym Jorku. Bo Molly to ona sama 20 lat wcześniej. Jest tytułową "idiotką", z pięcioma tysiącami dolarów w staniku i głową pełną marzeń. Tymczasem w Nowym Jorku nic nie ułoży się, jak planowała: rzekomo solidny przyjaciel Lolo nie odbierze jej z lotniska, nowojorskie lokum okaże się slumsem w murzyńskiej dzielnicy, klepiąca biedę przyjaciółka oskubie ją z pieniędzy. Emigracyjny los nabierze jasnych barw, gdy na horyzoncie pojawi się Karateka - wielka miłość czy wielka pomyłka?
UWAGI:
Na okładce podtytuł: powieść. Oznaczenia odpowiedzialności: Hanna Bakuła.
W samolocie do Nowego Jorku, unoszącym polskich emigrantów, spotykają się dwie kobiety: nieznana z imienia narratorka i młoda malarka Molly. Ich losy w dziwny sposób splata spirala czasu. Starsza posiada wiedzę o życiu, jakie czeka Molly w wymarzonym Nowym Jorku. Bo Molly to ona sama 20 lat wcześniej. Jest tytułową "idiotką", z pięcioma tysiącami dolarów w staniku i głową pełną marzeń. Tymczasem w Nowym Jorku nic nie ułoży się, jak planowała: rzekomo solidny przyjaciel Lolo nie odbierze jej z lotniska, nowojorskie lokum okaże się slumsem w murzyńskiej dzielnicy, klepiąca biedę przyjaciółka oskubie ją z pieniędzy. Emigracyjny los nabierze jasnych barw, gdy na horyzoncie pojawi się Karateka - wielka miłość czy wielka pomyłka?
Tom 2
Tajski masaż
Tom 3
Idiotka wraca
Molly, zwariowana artystka, żyje w interkontynentalnym szpagacie pomiędzy Warszawą a Nowym Jorkiem. Maluje, szuka wielkiej miłości i... milionera. Jak w kalejdoskopie wiruje jej życie z mężczyznami, sztuką i wielką polityką w tle.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Molly, zwariowana artystka, żyje w interkontynentalnym szpagacie pomiędzy Warszawą a Nowym Jorkiem. Maluje, szuka wielkiej miłości i... milionera. Jak w kalejdoskopie wiruje jej życie z mężczyznami, sztuką i wielką polityką w tle.
UWAGI:
Publ. Świata Książki nr 7750. Stanowi ciąg dalszy poz. pt.: Idiotka : miłość w Nowym Jorku.
W samolocie do Nowego Jorku, unoszącym polskich emigrantów, spotykają się dwie kobiety: nieznana z imienia narratorka i młoda malarka Molly. Ich losy w dziwny sposób splata spirala czasu. Starsza posiada wiedzę o życiu, jakie czeka Molly w wymarzonym Nowym Jorku. Bo Molly to ona sama 20 lat wcześniej. Jest tytułową "idiotką", z pięcioma tysiącami dolarów w staniku i głową pełną marzeń. Tymczasem w Nowym Jorku nic nie ułoży się, jak planowała: rzekomo solidny przyjaciel Lolo nie odbierze jej z lotniska, nowojorskie lokum okaże się slumsem w murzyńskiej dzielnicy, klepiąca biedę przyjaciółka oskubie ją z pieniędzy. Emigracyjny los nabierze jasnych barw, gdy na horyzoncie pojawi się Karateka - wielka miłość czy wielka pomyłka?
Tom 2
Tajski masaż
Tom 3
Idiotka wraca
Molly, zwariowana artystka, żyje w interkontynentalnym szpagacie pomiędzy Warszawą a Nowym Jorkiem. Maluje, szuka wielkiej miłości i... milionera. Jak w kalejdoskopie wiruje jej życie z mężczyznami, sztuką i wielką polityką w tle.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Hanna Bakuła z właściwym sobie humorem i korzystając ze swojego bogatego życiowego doświadczenia, zafundowała czytelnikom podręczny atlas mężczyzn. Niniejsza książka, poświęcona Ogierom, w której autorka wprowadza wiele ciekawych klasyfikacji i typologii, ukazuje jej "uwielbienie" dla mężczyzn. Więcej radości książka sprawi zapewne czytelniczkom, które miały do czynienia z różnymi typami mężczyzn i odnajdą w niej swoich partnerów. Dla mężczyzn może stanowić źródło refleksji nad ich miejscem na erotycznej mapie Hanny Bakuły, o ile nie potrktują tej książki dosłownnie, bo grozi to załamaniem nerwowym. Dostaje się tu bowiem po równo zarówno mężcyznom starym i młodym, biednym i bogatym. [prof. dr hab. Zbigniew Izdebski]
Wydaje mi się, że ta książka jest potrzebna laskom w różnym wieku jako segregator emocji. Wiem, że każdy ma swój rozum i musi się poparzyć, tylko czy na pewno? Ja jestem poparzona, ale minimalnie, w miejscach niewidocznych. I sama ponoszę za to winę. Ale to dawne ślady. Moje bezkresne doświadczenie życiowe leży odłogiem, dlatego udostępniam je w poradnikach, żeby popasły się na nim skołowane koleżanki. Jestem doświadczoną hodowczynią ogierów, acz jakiekolwiek podobieństwo do moich męskich przyjaciół jest przypadkowe. Uważam, że wyglądają młodo i PESEL się ich nie ima, więc piszę z wyobraźni. [Hanna Bakuła]
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Hanna Bakuła.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Ta unikalna książka o portretach, rysowaniu, pozowaniu, rozmowach z modelami, których od lat rysuje Hanna Bakuła, pełna jest humoru i anegdot oraz zabarwionych dużą dozą sympatii opisów portretowanych postaci. Artystka maluje tylko tych, których zna i lubi, lub obce osoby, które jej się podobają. Tworzone przez nią portrety - kolorowe, charakterystyczne, w duże mierze psychologiczne - można zobaczyć na całym świecie. Żyją swoim życiem i wędrują z właścicielami. Lata temu, w setną rocznicę urodzin Mistrza, media nazwały Hannę Bakułę "Witkacym w spódnicy" i tak już zostało. Ich prace łączy wiele, choć portrety Hanny Bakuły są bardziej malarskie i zawierają fowistyczną nutę. Jest w nich wiele emocji. Witkacy jest bardziej monochromatyczny, modernistyczny. Ale na pewno tę dwójkę artystów łączy to, że są piszącymi malarzami, co nie zdarza się często.
Książka jest opisem osób i ich portretów, rysowanych pastelami w różnym czasie i różnych miejscach. Niniejszy tom, nazwany "pierwszym kręgiem", to portrety osób z bliskiego otoczenia artystki. Liczne teksty o tego zbioru były od dawna gotowe. Wiele ważnych reprodukcji przepadło w czasie przeprowadzek i wraz z ukradzionymi komputerami. Ale przybywa nowych portretów i autoportretów autorki, które ona sama ceni najbardziej.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Fascynująca opowieść Hanny Bakuły o sztuce bycia samą i niebezpieczeństwie emocjonalnego uzależnienia się od osoby z innego świata. Ekscentryczna malarka, singielka po czterdziestce, zakochuje się w starszym, niezbyt interesującym naukowcu despocie. Nagle, na własne życzenie, musi zrezygnować ze swojego zabawnego życia i przyjaciół. Zupełnie pogubiona, usiłuje pogodzić dwa sprzeczne światy i przekonać zazdrosnego kochanka, że ma prawo robić, co chce, ale jest to niemożliwe. Wielka miłość nie wystarcza, żeby zmienić charakter samodzielnej artystki i poglądy góralskiego Otella. Sytuacja się zagęszcza, przyjaciele usiłują wyrwać singielkę z toksycznego związku. W tle Warszawa, Kraków, Nowy Jork, Paryż i Prowansja z początku XXI wieku.
Symbolem zazdrośnika jest Otello, bohater dramatu Szekspira, który morduje niewinna żonę i popełnia samobójstwo. Zazdrość jest formą buszującej wyobraźni podsycanej lękiem i poczuciem zagrożenia. Wzajemnie, napędzając wewnętrzne napięcie, jest odpowiedzialna za wszelkie zniekształcenia w postrzeganej rzeczywistości. W zazdrości najważniejsza jest intensywność emocjonalnych doznań, najczęściej negatywnych, oraz wizje zadośćuczynienia - zarówno zazdrośnika, jak będzie karał lub się mścił, oraz osoby - obiektu zazdrości, co jej wolno, a co nie. Czasami zazdrość przekształca się w niebezpieczną chorobę - potrafi niszczyć psychicznie i fizycznie, a siła jej destrukcji może być groźna dla życia zazdrośnika i ofiary.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Hanna Bakuła ; [rysunki Hanna Bakuła].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni